پخش زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
English عربي
6878
-
الف
+

محل تصویربرداری مختارنامه کجاست؟

در این گزارش قصد داریم، بخشی از لوکیشن‌های «مختارنامه» را به شما معرفی کنیم.

"سید داوود میرباقری" در تمام مدت ساخت هشت‌ ساله سریال «مختارنامه به مناطق بسیاری سفر کرده است که در این گزارش قصد داریم، بخشی از این سفرها و لوکیشن‌های «مختارنامه» را به شما معرفی کنیم.

به گزارش آی‌فیلم، مجموعه تلویزیونی «مختارنامه» به کارگردانی "سید داوود میرباقری" از جمله آثار تلویزیونی است که در درجه "الف" قرار دارد و به دلیل روایت داستانی و نشان دادن صحیح تاریخی و مذهبی واقعه کربلای هرساله با فرارسیدن ماه محرم الحرام به صورت بازپخش از یک یا چند شبکه سیما روی آنتن می‌رود. سریالی پر بازیگر و لوکیشن که ساخت آن بیش از 6 سال به طول انجامید و حالا حدود 10 می‌شود که پخش مجدد آن همچنان مورد استقبال مخاطبان قرار می‌گیرد.

«مختارنامه» در کنار فیلم‌نامه‌ای اصولی و رئال، گریم‌های متنوع و سنگین، انتخاب بازیگران درست، یک ویژگی دیگری هم دارد که به جذابیت  این سریال افزوده است، آن‌هم انتخاب لوکیشن و یا بازسازی مکان‌هایی است که ساخت آن چند سالی پیش از تولید زمان برده، اما همچنان پس از گذشت 10 سال باقی مانده است. 

این سریال لوکیشن‌های متعددی در اطراف تهران و دیگر شهرهای ایران داشت، مناطقی مانند احمدآباد مستوفی، سمنان، شاهرود، خوزستان و ... که هر کدام محل تصویربرداری قسمت‌هایی از مجموعه تلویزیونی «مختارنامه» بود. 

بیشتر بخوانید

نبرد دیدنی مختار با غول شامی

چرا عمره نجیب‌زاده زن یک دهقان شد؟

قسمت‌‌ بعدی مختارنامه را زودتر ببینید

احمدآباد مستوفی

احمدآباد مستوفی منطقه‌ای کشاورزی- مسکونی در جنوب‌غرب تهران است که جزو یکی از لوکیشن‌های اصلی «مختارنامه» محسوب می‌شود؛ جایی که همه دکورهای مهم سریال در آنجا ساخته شد . درواقع  کار ساخت و ساز دکور از خرداد ‌82 آغاز شد.

این لوکیشن جدای از اینکه محل احداث دکورهای اصلی «مختارنامه» بود، به دلیل نزدیکی‌اش به تهران بیشترین کارگاهای دوخت لباس، نگهداری آکساسوار صحنه و اصطبل اسب ها را هم در خود جای داده بود.

ورامین

پس از احمدآباد مستوفی، ورامین یکی دیگر از شهرهای نزدیک به تهران بود که به دلیل آب و هوا معتدل، بکر بودن و داشتن مزارع گندم بخشی از لوکیشن سریال «مختارنامه» را تشکیل داد و به لوکیشن تصویربرداری شهر «لفقا» تبدیل شد، جایی که تصویربرداری مزارع گندم و زراعت "مختار" انجام شد.

شاهرود

شاهرود یکی از اصلی‌ترین لوکیشن‌هایی سریال «مختارنامه» بود که در آن‌جا بسیاری از جنگ‌های بزرگ مانند نبرد «عین الورده» و یا «واقعه کربلا» در آن تصویربرداری شد. روستای خیج، طرود و بخشی از منطقه لجنه از جمله روستاهای شهر شاهرود است که چندین صحنه جنگی در آن بازسازی و تصویربرداری شده است.

براساس این گزارش، کارگردانی، بازیگری و ... سریال «مختارنامه» بیش از 4 ماه در شاهرود مشغول تصویربرداری بودند و پس از آن به یکی از شهرهای جنوبی کشور در استان خوزستان سفر کردند.

خوزستان

شهرهای جنوبی ایران به ویژه خوزستان به دلیل مجاورت با کشور عراق و همچنین نخلستان‌های وسیع بهترین منطقه برای تصویربرداری بخش‌های داخلی و خارجی عراق بود.بنابراین گروه کارگردانی این سریال تاریخی برای اینکه بخشی از تاریخ اسلام بسازند راهی جز سفر به خوزستان نداشتند.

 

بیشتر بخوانید

نماز عشق در ظهر عاشورا

چرا مختار از توابین حمایت نکرد؟

بازی ماندگار فرهاد اصلانی در مختارنامه

روایت بازیگر «مختارنامه» از سکانس ظهر عاشورا

در این سریال بازیگرانی چون فریبرز عرب‌نیا، رضا کیانیان، مهدی فخیم‌زاده، فرهاد اصلانی، رضا رویگری، ماه‌چهره خلیلی، فریبا کوثری، نسرین مقانلو و ... به ایفای نقش پرداخته‌اند.

«مختارنامه»، هر شب بجز پنجشنبه ها ساعت ۲۳:۰۰ به صورت دو قسمتی روی آنتن آی‌فیلم فارسی می‌رود و بازپخش آن نیز رأس ساعت‌های ۷:۰۰ و ۱۵:۰۰ روز بعد خواهد بود.

م ن/ ه خ

نظر شما
ارسال نظر
فاطمه

سلام میکنم به آی فیلمی های عزیز میخواستم تشکر کنم بابت پخش سریال زیبای مختار نامه با بازی درخشان آقای عرب نیا و آقای رویگری و سایر بازیگران خیلی ممنون از پخش این سریال

امیر محمد فلاح

سلام لطفاً باز هم سریال مختار نامه را پخش کنید و بعد این شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها سریال های کمدی بیشتری پخش کنید با تشکر